Hierofant, jinak řečeno Velekněz, je nejvyšší zasvěcenec stojící na vrcholu náboženské nebo přirozené spirituálně lidské hierarchie. Je to ten, který je z lidí nejblíže Bohu, ten který stojí nejvýše. Tuto nejvyšší čest obdržel z nebes a v ní je podpořen lidmi, dobrovolně a z jejich vůle, protože oni nechtějí nebo nemohou přistoupit tak blízko, a nechtějí nebo nemohou stát tak vysoko. Proto mají svého vyslance a zástupce, který rozmlouvá s Bohem a sděluje jim Boží vůli.
V každém kolektivu, menším nebo větším, existuje přinejmenším odlesk hierofanta. Jeho plné a celé vědomí je ztělesněno kontinuálně, traduje se a dědí, avšak nemusí být v konkrétním jedinci, respektive hierofant se rozděluje a skládá: Je čas, kdy je to pouze a jeden člověk, a jsou období, kdy je vědomí či abstrakt hierofanta rozprostřeno do více individualit.
Svatyně
Svět má pět svatyní, ty jsou věrně zrcadleny v lidském těle.
První svatyní je prázdnota bez středu, směru a okraje. Obaluje i vyplňuje vše stvořené a je tak prvním tělem, v němž teprve vše vzniká. Druhá svatyně je zdrojem nejčistšího ohně a u člověka se vylévá půl metru nad jeho hlavou. Třetí svatyní je nejčistší voda sídlící v lebce. Čtvrtou svatyní je nejčistší vzduch umístěn v srdci. Pátou svatyní je nejčistší země, která je ve středu pánevního koše. Stejná je svatyně pro člověka i pro vesmír.
Meditační cykly svatyně očišťují a rozpouštějí odporovou sílu, čímž ji zprůchodní pro podstatu první svatyně. Začíná se a končí přirozenou pozicí všech živlů v jejich svatyních. Navrácení živlů do jejich svatyní může proběhnout zpětným postupem nebo náhle.
Meditace nabývá formu sestoupení ohně a povýšení země v sedmi krocích:
Svatyně nad hlavou: 1.oheň 2.voda 3.voda 4.voda 5. voda 6. země 7. země
Lebeční svatyně: 1.voda 2. oheň 3. vzduch 4. vzduch 5. země 6. voda 7. vzduch
Srdeční svatyně: 1.vzduch 2. vzduch 3. oheň 4. země 5. vzduch 6. vzduch 7. voda
Pánevní svatyně: 1.země 2. země 3. země 4. oheň 5. oheň 6. oheň 7. oheň
V hebrejském pojetí je to sestupování jodu a vystoupení druhého he Tetragramatonu:
Svatyně nad hlavou: 1) jod 2) he 3) he 4) he 5) vav 6) vav 7) he
Svatyně lebeční: 1) he 2) jod 3) vav 4) vav 5) he 6) he 7) vav
Svatyně srdeční: 1) vav 2) vav 3) jod 4) he 5) he 6) he 7) he
Svatyně pánevní: 1) he 2) he 3) he 4) jod 5) jod 6) jod 7) jod
První svatyně je v případě čtyřpísmenného jména Božího Ein Sof.
Meditace má také rychlou formu skrze dva kroky, vnitřní a vnější:
Svatyně nad hlavou: jod – oheň 1) jod – oheň 2) he – země
Svatyně lebeční: he – voda 1) vav – vzduch 2) vav – vzduch
Svatyně srdeční: vav – vzduch 1) he – voda 2) he – voda
Svatyně pánevní: he – země 1) he – země 2) jod – oheň
V prvním kroku se prohazuje voda se vzduchem a v druhém oheň se zemí.
Meditační cykly v postupné i rychlé formě provádějte v posvátném počtu 3, 7, 12, atp.
Diskuze k článku: